Поиск по сайту

Об авторе

Страна, город:
Беларусь
Баллы: 12,528

* Скачивание материалов доступно только зарегистрированным пользователям.

You are here

Тэма: Васіль Хомчанка. Трывожны чамадан.

up
Проголосовали 516 пользователей.

Канспект урока па беларускаму чытанню. 4 клас

Мэты:

1) Пазнаёміць дзяцей з апавяданнем В. Хомчанкі “Трывожны чамадан”.

2) Развіваць аналітыка-сінтэтычнае мысленне пры правядзенні аналізу тэкста.

3) Выхоўваць жаданне дапамагаць родным.

Ход уроку:

1) Арг. Момант:

- Добрай раніцы. Сядайце. Сённяшні дзень мы пачынаем з уроку беларускага чытання. Мы будзем чытаць цікавае апавяданне, таму прыгатуйцеся слухаць уважліва і старанна працаваць.

2)Праверка дамашняга задання:

- Але  перад тым, як пазнаёміцца з новым апавяданнем, давайце паслухаем, як вы  падрыхтавалі пераказ. (Элла, Міша, Каця, Юра, Жэня пераказваюць увесь тэкст, Даша, Улад палову, Коля частку)

3) Уводная гутарка:

- Сёння мы будзем знаёміцца з апавяданнем дзіцячага пісьменніка Васіля Хомчанка “Трывожны чамадан”. Гэта цікавае апавяданне і я спадзяюся, што яно вам спадабаецца.

4) Першачнае ўспрыманне: 

- Я зараз вам яго прачытаю, а вы паслухайце ўважліва, каб потым змаглі адказаць, чаму Васіль Хомчанка назваў гэта апавяданне “Трывожны чамадан”. (Настаўнік выразна чытае апавяданне)

Паўза.

5) Першасны сінтэз:

Так чаму Васіль Хомчанка назваў гэта апавяданне “Трывожны чамадан”?

Таму што тут расказваецца аб чамадане, які бацька Міхалкі браў па трывозе. Яно вам спадабалася?

Да. Чым?… У які момант вам было сумна, у які радасна?… Чаму?… 

6) Другаснае успрыманне:

- Зараз уважліва прачытайце апавяданне пра сябе, каб здолець хутка арыентавацца ў тэксце і адказвать на пытанні.

7) Фізхвілінка.

8) Аналіз апавядання:

(Слоўнікавая работа: картовы чахол – баваўняны, (рус. хлопчатобумажный), вечка – верхняя часка чамадана; кухар – той, хто гатуе стравы, повар;пагаліцца – пабрыцца, шкарпэткі (рус. носки); відэлец (рус. вилка); падкаўнерык (рус. подворотничок) шыечча з белай баваунянай тканіны пад каўнер вайсковай кашулі; насоўка – насавая хустачка)

- Аб чым гэтае апавяданне?

- Аб чамадане. 

Чаму Міхалка назваў чамадан трывожным?

Бацька Міхалкі браў па гэты чамадан з сабой ад’яджаючы па трывозе.

- Знайдзіце ў творы пералік рэчаў,якія ляжалі ў чамадане… Чаму якраз гэтыя рэчы былі там?… Прачытайце, для чаго яны маглі спатрэбіцца…. Кім быў Міхаськін бацька?… Чаму ён загадзя збіраў свой чамадан?… Чаму Міхалка паклаў у чамадан канверты?… Знайдзіце радкі, якія сведчаць пра Міхалкаву любасць да бацькі… Прачытайце пісьмо, якое прыслаў Міхалку тата... Чаму ўзрадаваўся Міхалка, калі прачытаў пісьмо?…

9) Падвядзенне вынікаў:

Гэтае апавяданне навучыла вас чаму-небудзь? 

Да.

Чаму.

Што трэба шукаць, чым можна дапамагчы родным, што прыемнае зрабіць, каб яны узрадаваліся і вам таксама было прыемна.

Дамашняе заданне. Якасная ацэнка дзейнасці вучняў. 

 

Комментарии

спасибо!!очень помогло))